Dienstag, 11. März 2008

Gattaca


Lost dizisini Internet aleminin faideli araclari ile yudum yudum emerken arada buradaki ev arkadasiminin 6 ay once seyret diye verdigi divx filmi de seyredeyim dedim. Filmin adi Gattaca, normalde bilimkurgu ile pek aram iyi olmasa da bu bilimkurgu filmini bayagi begendim. Ben burada yazmaya baslamadan once yazan arizali siyahi arkadasimiz Tetteh'in bahsede bahsede baydigi (saka saka:)) kimlik karisikligi muhabbetlerini hatirlatti bu film. Filmde Ethan Hawke, Jude Law ve Uma Thurman ablamiz oynamakta; filmin mottosu "There is no gene for the human spirit", yani insan ruhunun geni yoktur. Filmden fazlaca bahsederek "spoiler" vermekten kacinmak isterim, ama su kadarini soyleyeyim genleri yeterince iyi olmayan (Tanri dogumlu) Ethan Hawke ideallerine ulasabilmek ugruna mukemmel genlere sahip (genetik biliminin urunu) Jude Law' un kimligine burunur. O zamanda hersey genlere bakilarak yapilmaktadir cunku, iyi bir is icin iyi bir gen haritanizin olmasi gerekmektedir. Genetik olarak kalitesiz olan Ethan Hawke, neredeyse mukemmel genlere sahip Jude Law' un sadece kimligi ile basarili olabilecek midir acaba?

Not: Gattaca, kelime olarak DNA enzimlerinin bas harflerini iceriyor (Adenin, Timin, Cytosin, Guanin), bu da size ilginc bir ayrinti olsun :)

4 Kommentare:

Ruty hat gesagt…

Ev arkadasi mi? A ben artik simdi emin degilim Chandler'i tanidigimdan... Aaaa..

melontheroad hat gesagt…

Gattaca'yı sen de 8 ben diyim 10 yıl önce izlemiştim. Güzel filmdi. Ama o zamandan beri de filmin adının neden Gattaca olduğunu merak eder dururum.

Yesim Arpat hat gesagt…

Gece saat 02:00 ve ben hala ofisteyim :(

Ruty hat gesagt…

Ben de dun izledim Gattaca'yi.. Hic fena degildi dogrusu.

Bu blog niye deutsch oldu ki?