Montag, 10. März 2008

Lost and Found

Sali ve Persembe aksamlari is cikisi Fransizca ogrenmeye gittigimden, Persembe aksamlari ABC'de yayinlanan all-time-favori dizim Lost'un yeni sezon bolumlerine Fransiz kalmaktaydim. Dorduncu sezonun altinci bolumu yayinlanmisti gecen persembe ve ben sadece birinci bolumu izleyebilmistim daha. Bu icimin icimi yemesi durumu, Pazar aksami hicbir kanalda izlenecek hicbirsey bulamama sendromuyla birlesince, google'da aldim solugu. Bir de baktim ki sevgili ABC kanali eski bolumleri sakir sakir internet uzerinden isteyene izletmekte. Buyuk bir sevincle bilgisayari TVye baglayan S video kablosunu taktim, TVyi ayarladim, ABCnin linkine tikladim, o da ne!, soyle bir mesaj: "Only viewers within the United States can watch these full-length episodes".

Uzunca bir homurdanma ve kisa bir sovme arkasi, kendimi yine google'da buldum. Oyle ya biri mutlaka bu haksizliga bir son vermis olmaliydi. Kisa surede anladim ki, biri degil, epey birileri vermis. Ispanyolca alt yazilisindan, cince dublajlisina kadar butun "Lost" episode'lar bulunabilirmis modemli ozgurlukler dunyasinda. Portekizce alt yazili olani sectim, kalitesi daha iyi diye. Caktirmadan portekizcem de gelisir hem belki (bilincalti okur ekrandakini falan geyikleri). Uc bolum izlemisim soluksuz. Bu aksam da kalan iki bolumu izleyebilirsem, yetismis olucam ABC'ye.

Bu yeni sezonda en cok dikkatimi ceken sey, ilk uc sezonda (son birkac bolum haric) hep gecmis yasantilarindan kesitler sunulan kahramanlarin, bu sezonda ada sonrasi yasantilarindan ipuclari verilmeye baslanmasi. Neyse, fazla konusmayayim yeni bolumler hakkinda, daha izlememis olanlar kafami kirmasin sonra. Ama bilmiyorduysaniz artik ogrendiniz iste: Lost and Found - freely streamlining on the net!

PS: Bu tip yazilarin soyle yan etkileri olabiliyor bazen: "E yuh yani, geri kalmisin sen de kardesim, yeni mi ogrendin daha bunu, biz daha HeMan varken kacirdigimiz bolumleri netten izlerdik".

Ama olsun, naapalim, belki benden de geri kalanlar vardir di mi? (yok mudur? hadi ya!)

9 Kommentare:

Herbert hat gesagt…

merhaba, kimsiniz diye sorsam olmaz, sizin mekanda ayıp. ama bir anda görünce insan merak ediyor tabi. tanışabilir miyiz, buraya sık gelir misiniz falan desem o da pek ucuz olur. anlatamadım derdimi.

Düellocu hat gesagt…

performans anksiyetesini atlattığında ortamı şenlendireceğinden ve sizin de birbirinizi seveceğinizden neredeyse emin olduğum, pansiyon müdavimidir.

daveti ilk yolladığımda ve niye hiç ses çıkarmadığını sorduğumda, "ya çok komik yorumlar yazmışlar, ben varlık gösteremem orada" diye çekince belirtmişti(senin bloglar alemine yanağını armağan ettiğin yorumu kastediyor olmalı:)).

Chandler hat gesagt…

Once msn'de sonra tel'de muhabbete doyamadigimiz bir haftasonu gecesi gec saatte duelloya davet edildim pansiyoncu tarafindan. Baktim ortalik siyahi futbolcu dramindan gecilmiyor, ben de konuyu degistireyim dedim (nasilsa sevmeyeni yoktur bu dizinin diye).
Duello'ya biraz saat farkiyla katilsam da, kuru-siki atmayacagimdan emin olabilirsiniz! Bilmem anlatabildim mi kendimi?

melontheroad hat gesagt…

lost'un portekizce alt yazılısı falan deyince herbert titremiş hemen:)
şimdi Chandler, ben şunları anlamadım:
salı ve perşembe iş çıkışı Fransızca öğrenmeye gitmek Perşembe akşamları ABC'de yayınlanan Lost'un yeni sezon bölümlerine Fransız kalmanı nasıl sağlar?
Eğer sağlıyorsa (within the US isen yani) ABC linkten neden izleyemiyorsun?
Yoksa yoksa... Herbert ve benim bilmediğim bir şekilde senin televizyonda Perşembe akşamları Lost'u ilk önce izlemeni sağlayacak ABC kanalı mı çıkıyor?
Eğer sonuncu şıksa seninle tanışık olabilir miyiz:)

Yesim Arpat hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
Chandler hat gesagt…

melonthreroad's cevaben
1) Fransizca dersin 19:30-21:30 arasi ise ve eve gelmen 22:00'i buluyorsa ve bu arada saat 20:00'de baslayan Lost araya giren tum 15er dakikalik reklamlara ragmen bitmisse, e fransiz kalmissindir iste!
2) E US'te olmadigim cok acik degil mi yazidan? Yoksa niye izlemiyim ABCnin sitesinden, niye homurdaniyim, Mel'im On The Road'um!
3) US'de degilim ama TR'de de degilim, o yuzden yaza kadar tanisamayacagiz ne yazik ki :(

Hafiyecan,
12 Temmuz Cts Istanbul'dayim. 27 Temmuz'a kadar. Goruselim, koklasalim.

Herbert hat gesagt…

ben o altyazılardan portekizceyi söktüm. ottimo.

yamulmuyorsam sizin oranın bacon'ı meşhur. sen gelirken getir ben sana yollarım download linki.

Ruty hat gesagt…

hah.. Melontheroad, dusun bakalim US televizyonundaki her biseyi ayni zamanda gosteren ama US olmayan (Fransizca ogrenmenin de kritik oldugu) ulke ne olabilir?

Chandler, welcome home.. En sonunda gorucez su aylardir bekledigimiz blog yazilarini senden. Yasasiin!

P.S. Ben de her bir filmi ve diziyi bu aralar http://www.mininova.org/'dan indiriyorum. Cok nefis bir sey. Filmlerin dvd kopyalari henuz resmi dvd'leri cikmadan orda. Netflix'i iptal ettim hemen.

melontheroad hat gesagt…

buldum meksikaaaa......